2021.05.25 - Plodný den
Výsledkem včerejšího odrezovacího procesu byl téměř nesnesitelný chemický zápach v zadní kajutě, kde spím. Ani naplno otevřená lukna, ani vítr 20 uzlů nepomáhal. Poslouchání audioknihy Born to run od Christophera McDougalla se mi vzhledem k podmínkám zdálo jako příliš velké scifi. Ráno jsem zkrátil dýchání podle Wima Hofa na jeden cyklus a i tak jsem měl pocit, že díky výparů barvy, jsem tělu moc dobře nečinil. Meditace byla značně roztržitá, svíčka s následným mostem už jen z povinnosti. Cestou na ranní studenou sprchu jsem se zarazil u své prázdné 10 litrové láhve na propan-butan a musel jsem uznat že takto zrezlou nádobu by mi naplnil jen šílenec a to místní plnič rozhodně není a asi nebyl ani před 60ti lety. Láhev jsem odborně odrezil a nastříkal na původní barvu, takže byla skoro k nerozeznání od nově zakoupené, bohužel ale před 23 lety v Řecku. Řecký plynový systém zde umí naplnit jen a pouze pan Saraiva. Jen co jsem začal s vrchními nátěry v podpalubí, dorazil specialista na lednice. Nemluvil sice anglicky ale termostat rychle vyměnil a tím si zasloužil prémiové pivo Pilsner Urquell. Lednice je opět v perfektním stavu. Když už jsem měl vyklizený salon, zahájil jsem kontrolu nerezových nádrží na vodu a u pravé, o objemu 190l, jsem objevil značně vykvetlý rez u výstupního otvoru. Okamžitě jsem poslal fotky na fórum PaRoH Sailing s dotazem, co by s tím dělali. Dej tam vemeno, zněla odpověď jak od předsedy tak i jeho zástupce. Rozhodl jsem se je nerespektovat a nádrž odpojil, vyřízl z polyuretanu a vytáhl na palubu. Vysokozdvižný vozík ji odvezl na převaření. Odpoledne kupodivu dorazil i zoufale uháněný sailemaker a zapomněl jednu větrnou zábranu. No nic, dohodli jsme se, že do července to stihne i s rekonstrukcí textilní boudy nad kokpitem. Dnes byl den plný návštěv a zjevili se hned tři specialisti na převodovky. Zaskočilo je, jak moc je převodovka rozebraná, ale alespoň jsme mohli ihned diskutovat o závadách. Objasnili mi, že ty pěkné lamely jsou už za zenitem funkčnosti a rozhodně nejsou na pohmat jako šmirgl. Nakonec jsem jim v lavóru dal celou převodovku včetně schématu za slib, že do července bude jako nová! Mezitím místní zámečník Buza přivařil prodloužení na kotvu. Dlouho jsem zkoumal, zda je dobře, že oblouk kotvy bude opřen do kování. Původně jsem si to tak nemyslel. Nakonec to asi bude další zamezení pohybu ve vlnách a pakliže doplníme kování o prvek zesílení, bude to pozitivní. K večeři zbyl kus salámu s brambůrky a oříšky, vše spláchnuté vínem.













