2021.05.21-22 - Kotevní systém

22.05.2021

Hned ráno atakuji Fernanda naprosto neodkladnou prací. Jdeme na plac, sebere černochovi pojízdné lešení a přistaví k JAFIPAPA. Sedím na špici, Fernando pode mnou na lešení a diskutujeme o velikosti prodloužení kotevního kování. Původní mi na jaře 2019 prodlužovali a na konci roku 2019 jsem pořídil větší kotvu. Kování je opět krátké! Z papírové krabice vystřihnu šablonu a Fernando odejde zadat práci do dílny. Stále sedím na špici a přemýšlím, že to bude trvat dlouho a vymyslím okamžité řešení, které mohu udělat sám. Když se Fernando vrací z dílny, nadšeně mu vysvětlím, že není třeba žádné prodloužení, naopak vezmu flexu a oříznu kus stávající části tak, aby se mi vešel oblouk kotvy a je to. Moc se mu to nezdá, zeptá se zda jsem si jistý, a pak odkráčí zrušit právě zadanou práci. Proč tak kroutil hlavou? Slezu z paluby dolů a je mi to jasné. Něco řezat by fakt byla blbost. Kotva by narážela do trupu. Když jde Fernando znovu, odkašlu si a říkám mu, jak měl pravdu, a že bude nutné kování prodloužit! Ani moc nenadává a jen si povzdechne: "A to mám pořád." Otočí se a jde znovu spustit prodloužení. Raději zalezu do salónu a dokončím vnitřní kryt okna. V přední kajutě pod postelí na mě čeká výměna ovládání kotevního vrátku. Musím změnit umístění, ale podaří se a dokonce bude i místo na novou poličku. Ihned vytvořím šablonu (to dělám nejraději) a běžím za Fernandem, tentokrát je to práce pro truhláře. Tímto však dobré okamžiky končí neboť přijíždí pomalované auto SAFETY a přiváží mi zpět všechny tři EPIRB. Lodní je prý divný a osobní jsou německé a nechce se mu objednávat baterie. EPIRB Kannad je fakt divný, dá se rozložit až na tišťák. Brzy zjišťuji, že má ulomený plast v kterém byl závit šroubu. Zoufale volám Mirkovi, který je v klidu a chce jen poslat fotky, zjistí zda to v Německu opraví. Uff, vše lepší než kupovat a registrovat na ČTU nový EPIRB. Jen cesta letadlem se třemi EPIRB v kabinovém zavazadle bude veselá, asi nepřivezu drona. Další den se pouštím do zapojení hydraulického vypínače kotevního vrátku 150 A. Ten je přímo napájen z baterií a při dotyku klíčem o kostru dojde ke svářecímu efektu. Také umístění vypínače je vzhledem k větším rozměrům dost problematické.  Vítězí varianta na víku skříňky rozvodů solárů na toaletě. Připadám si jako pyrotechnik, když zapojuji plus pól, jednou jsem si lehce ťuknul a byl z toho ohňostroj. Dokončeno a oslavou je první teplé jídlo od příjezdu. Gulášovou polévku z Expres menu vylepším cibulí a česnekem. Pivo je k tomu nutností! Po obědě jdu vrtákem 14mm vyvrtat díru 20mm do kotevní studánky pro konektor ovládání vrátku. Nové ovládání bude mít i display s počítáním metrů vypuštěného řetězu. Mám drobný problém neboť schéma počítá se zapojením pěti vodičů a přivedny mám jen čtyři. Nechám to na zítřek a jdu si ohřát zbytek polévky a jejda, právě se objevil nový servisní úkol. Plynový sporák nehoří a nepomáhá ani výměna lahve za plnou. Tak taky zítra.

Šablona prodloužení kování
Šablona prodloužení kování
Stávající kování je krátké
Stávající kování je krátké
Okno v salónu
Okno v salónu
Původní ovládání Lewmar
Původní ovládání Lewmar
Nové ovládání Lofrans
Nové ovládání Lofrans
Divný EPIRB
Divný EPIRB
Hledání místa na vypínač
Hledání místa na vypínač
Zasazení vypínače do krytu
Zasazení vypínače do krytu
Umístění vypínače
Umístění vypínače
Zapojení
Zapojení
Připojení
Připojení
Hotovo
Hotovo
Vylepšená gulášovka
Vylepšená gulášovka
Polední pauza
Polední pauza
Otvor 20mm + 4x M3 + 5mm = 2 hodiny práce
Otvor 20mm + 4x M3 + 5mm = 2 hodiny práce
Truma svítí, ale plyn nikde
Truma svítí, ale plyn nikde
Po výměně a nic se neděje
Po výměně a nic se neděje