2021.05.20 - Servis

20.05.2021

Práce na lodi připomíná jízdu na horské dráze, ovšem bez možnosti vystoupit. Většinou, po ranní meditaci s nohy vystrčenými z lukny, jsem plný optimismu a nadšení konečně dodělat včerejší práci. Kolem poledne se dostavuje zklamání a odpoledne přichází depka. Občas se něco k večeru povede, ale podezdřívám se, že jen hledám důvod k oslavě za přítomnosti sklenky vína a oliv. Shrnu-li poslední práce, pak se podařilo odrezit a natřít kotevní studánku, zadat a druhý den zrušit práci na INOX podložce pod kotevní vrátek, projezdit Amoru i Seixal na kole při shánění šroubovacích oček na přívod kotevního vrátku, namontovat vrchní část vrátku a připojit jeho motor na stávající přívody. Někdy kolem 03:00 ráno mě napadlo, že bych měl zkusit funkčnost motoru vrátku na stávající stykač a jištění. Ani jsem nemohl dospat a se svítáním v 06:15 jsem si šel "cvrnknout" ovládáním a motor funguje!!! Klasický ranní optimismus. Dopoledne mi Fernando pomohl třetí rukou při uchycení motoru k vrchní části a po nasazení dvou matic jsem mu poděkoval s tím, že zbytek si už dodělám sám. Pokusy nasadit zbylé dvě matice s podložkami trvaly až do 12:00 a byly zcela neúspěšné. V jednu chvíli jsem, zabořen hlavou a rukama v kotevní studánce, zjistil, že sám asi tuto polohu neopustím. Panika a za obětování trochu kůže jsem se vyprostil. Vymýšlel jsem neskutečné blbosti jako přilepení matice na špejli, nasazení na šroub a vždy jsem končil na tom, že nemám prostor jak chytit závit. Dal jsem si pauzu, abych si při jídle důkladně vychutnal depku, a pak jsem ještě chvíli poslouchal audioknihu Petra Stančíka Nulorožec. Stančík mě vždy nadchne svou fantazií a připadá mi, že je vše možné. Ve 14:00 teploměr v boudě ukazoval 34 stupňů a vše kovové na palubě opravdu pálilo. Řekl jsem si, že kašlu na všechny nástroje a použiji s čím jsem se narodil. Prsty mám sice krátké, tlusté a nešikovné, ale zjevně jiné mít už nebudu a tak to musím zvládnout. Nejprve se podařila vzdálenější matice, o které jsem si myslel, že tahle nikdy. Po další půlhodině se povedla i viditelnější potvora. Pak už to šlo ráz na ráz! Spustil jsem dolů kotvu na laně, pomocí speciálního obrtlíku ji připojil na nový řetěz 10mm/75m a vše vytáhl kotevním vrátkem na palubu. Vítězství, odměna čeká v lednici! A ráno zase naskočím do vozíku horské dráhy. 

Kotevní studánka po nátěru základem
Kotevní studánka po nátěru základem
Al.okno dokončeno Sikaflexem
Al.okno dokončeno Sikaflexem
Při shánění oček jsem objevil krásný strom
Při shánění oček jsem objevil krásný strom
Budu muset najít co je to za druh
Budu muset najít co je to za druh
Nakoupil jsem místní trvanlivý salám, ale rychle mizí
Nakoupil jsem místní trvanlivý salám, ale rychle mizí
Každodenní snídaně
Každodenní snídaně
Sporák funguje, ale jeho využití nechám na Jarku
Sporák funguje, ale jeho využití nechám na Jarku
30 let staré Cu očko
30 let staré Cu očko
Moderní Al. očka, rozhodl jsem se je nepoužít
Moderní Al. očka, rozhodl jsem se je nepoužít
Průchodky jsem musel rozříznout
Průchodky jsem musel rozříznout
A po nasazení zatěsnit Sikaflexem
A po nasazení zatěsnit Sikaflexem
Motor vrátku v krytu
Motor vrátku v krytu
Třetí šroub bez matice a čtvrtý není ani vidět
Třetí šroub bez matice a čtvrtý není ani vidět
Speciální obrtlík na spojení kotvy s řetězem
Speciální obrtlík na spojení kotvy s řetězem
Nová kotva
Nová kotva
Řetěz konečně doma ve své studánce
Řetěz konečně doma ve své studánce
Kování bude potřeba ještě upravit
Kování bude potřeba ještě upravit
Dnes vedro celý den
Dnes vedro celý den